mandag den 15. april 2013

Cremet jordbærsorbet med kokosmælk (instant)

NU må sommeren da snart nærme sig og dermed også issæsonen - juhu! :)
Jeg postede for kort tid siden denne sunde hindbær-softserve, som faktisk er lidt sorbetagtig i konsistensen. I aftes (deraf de desværre temmelig dårlige billeder) forsøgte jeg mig med en jordbærvariant, som fik en cremet fylde af kokosmælk og sødme fra vanille - ren himmerigsmundfuld! 





Cremet jordbærsorbet med kokosmælk (2 store portioner):
  • ca. 300 g frosne jordbær
  • ca. 2 dl appelsinjuice
  • 2 tsk vanillesukker
  • ca. 3/4 dl af den faste del i en dåse light kokosmælk
  • honning/sukker/sødemiddel efter din smag (jeg tilsatte ca. 3/4 spsk)
  • pynt: hakket mørk chokolade, nødder, kokosflager, mynteblade etc.
Kom alle ingredienserne med de flydende nederst i en kraftig blender og blend til sorbetkonsistens. Hvis ikke du har verdens bedste blender, kræver det lidt arbejde undervejs med at skrabe ned og trykke sammen, men tro mig, resultatet er det hele værd! :)
Fordel sorbeten i to skåle eller glad og top med din foretrukne pynt. Velbekomme!

TIP: Når du hakker mørk chokolade, er der altid en del der smuldrer til pulver. Det kan du komme oven på din kaffes mælkeskum - uhm! :) 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar