onsdag den 30. september 2015

Grøntsagsomelet med spidskål og gulerødder

I disse dage hvor jeg lige så stille vender mig til en hverdag, hvor min praktik fylder hovedparten, er overskuddet til madlavning, når jeg kommer hjem om aftenen ikke vældig stort. Denne uge har jeg således levet af én ret, nemlig denne nemme, men velsmagende og grøntsagsproppede omelet, der lige har fået et lag ost på toppet til at dulme min pizza-trang! ;-) Velbekomme.




Grøntsagsomelet med spidskål og gulerødder:
  • 2 store gulerødder
  • et halvt spidskål
  • 3 store æg
  • 0,5 tsk salt
  • evt. et par håndfulde revet ost (kan udelades)
Skær gulerødder og kål i grove stykker og puls dem til en finthakket ensartet struktur i blenderen (evt. af et par omgange). Rør grøntsagerne med æg og salt i en skål og hæld massen ud på en pande med lidt olivenolie under ved jævn varme. Skub lidt i massen til den  begynder at stivne og glat den så ud til en flad omelet med paletkniven. Lad den stege i 5 minutters tid og drys så osten på. Sæt panden øverst i ovnen og grill osten 5-10 minutter eller til den er gylden.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar