lørdag den 19. marts 2016

Lemoncurd

For nylig besøgte jeg sammen med en god veninde for første gang Perchs Tehandel, hvor vi foruden en skøn forårste med ananas, æble og morbær og fik serveret de mest fantastiske klassiske engelske scones, jeg nogensinde har smagt! Dertil fik man syltetøj, clotted cream og - lemoncurd. Jeg er vild med den syrlig-søde og fyldige smag, så i dag gik jeg i køkkenet for at lave min egen. Stay tuned og se, hvad sådan et glas bl.a. kan bruges til i morgen! ;-)




Lemoncurd (1 glas):
  • 2 store økocitroner, saft af begge, fintrevet skal af den ene 
  • 65 g smør
  • 100 g sukker
  • 40 g agavesirup (eller mørk sirup)
  • 2 store æg, grundigt sammenpiskede
Kom citronsaft og -skal i en kasserolle med smør, sukker og agavesirup. Varm det langsomt op til kogepunktet under omrøring. Tilsæt de sammenpiskede æg under konstant piskning, varm op til kogepunktet igen og lad det koge under fortsat omrøring til det tykner, ca. 3-4 minutter. Hæld lemoncurden gennem en si i et glas og sorter citronskal og evt. æggetrevler fra. Opbevar på køl. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar