fredag den 16. august 2013

Hjemmelavede Snickers (mælkefri)

For lidt tid siden postede jeg en hjemmelavet karamelsauce lavet på kokosmælk og sirup, og der gik ikke lang tid, før jeg fik den ide, at jeg måtte prøve at lave mine egne Snickers (som nok er min yndlings af den slags barer - selvom jeg faktisk bedst kan lide isvarianten!). Resultatet kommer her: en bund af dadler, kakao og havregryn, et lag af saltede peanuts og øverst et tykt lag hjemmelavet karamelsauce --> YOLO! ;) (Bær over med mig -  har lige, lært hvad det betyder..)


Hjemmelavede Snickers (8 stk.):

  • 15 tørrede dadler
  • 3 spsk iblødsætningsvand
  • 4 spsk kakao
  • 5 spsk finvalsede havregryn
  • ca. 4 spsk saltede peanuts + ekstra til pynt
  • ca. 3 spsk karamelsauce
Sæt dadlerne i blød i vand, så det lige dækker et par timer. Fisk dadlerne op i et lille blenderglas/minihakker sammen med 3 spsk iblødsætningsvand og purér. Kom dadelmassen op i en lille skål og mos først kakao og siden havregryn godt ind i den. Konsistensen skal være lidt ligesom hårde havregrynskugler. Kom så massen på et stykke bagepapir (der ligger på en flad tallerken) og bred den ud i 1 cm tykkelse med en ske, idet du sørger for at trykke den godt sammen sådan:


Fordel peanuts i ét lag på bunden (så mange du overhovedet kan have!) og tryk dem let fast:


Hvis karamelsaucen er meget kold/tyktflydende kan du lige give den 10-20 sekunder i mikroovnen, inden den fordeles over peanutsene. 



Kom din kæmpe-Snickers i fryseren et par timer og skær den ud i 8 barer (alternativt kan du servere den hel som en slags Snickers-tærte). Opbevar i en lufttæt beholder på frost og server kolde!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar