søndag den 1. marts 2015

Triple Chocolate Brownies

Til den surprise-fødselsdag, jeg holdt for min kæreste, bagte jeg også disse heftige brownies med tre slags chokolade. Jeg har brugt timer på nettet i min søgen på den perfekte brownie og savlet over billederne, mens jeg forsøgte at afgøre med min selv, hvilke kvaliteter jeg satte højest: en sprød overflade, god sejhed eller en mere fugtig krumme, tæthed eller luftighed osv. osv. Jeg endte med at beslutte mig for denne opskrift, som var vældig populær blandt gæsterne - need I say more? ;-) Velbekomme.



Triple Chocolate Brownies (ca. 16-20 stk.):
  • 160 g mørk chokolade 72%
  • 125 g smør
  • 175 g sukker
  • 2 store æg
  • 80 g mel
  • 3 spsk kakao
  • 1/4 tsk salt
  • 100 g hvid chokolade, grofthakket
  • 100 g mælkechokolade, grofthakket
  • 75 g mørk chokolade, grofthakket
Beklæd en lille bradepande/ildfast fad med bagepapir. Bræk den mørke chokolade i mindre stykker og smelt den sammen med smørret i et vandbad. Hæld massen i en skål og pisk sukker og derefter æg, salt og kakao i. Vend til sidst hurtigt mel og chokoladestykker i og hæld dejen (meget klæbrig!!) ud i formen. Bag kagen ca. 20 minutter ved 190 grader. Den må endelig ikke blive for hårdt bagt, da den gør sig bedst, når den stadig er lidt klistret indeni. Lad kagen køle helt af og skær ud i små kvadrater. Serveres med en god kop kaffe!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar