lørdag den 8. august 2015

Sund After Eight-dessert

Engang kunne man finde pebermynteessens på lige fod med fx mandelessens, romessens, vanilleessens etc. på hylderne i supermarkederne, men af en eller anden grund er denne smag forsvundet ud af sortimentet - hvorfor er mig en gåde! Nå, men jeg har længe luret på at lave nogle pebermyntedesserter, og så alligevel syntes at de der essentielle olier man kan købe i helsekostforretninger var lidt dyre. Men så fandt jeg altså en lille billig flaske på eBay (her - eller for en større flaske: her), som jeg fluks bestilte! Første forsøg blev denne mousse lavet på skyr og avocado (heraf den fine farve!) tilsmagt med mynteolie og lidt sødning og toppet med mørk chokolade. Velbekomme!



Sund After Eight-dessert (1 person):
  • 1 mellemstor moden avocado
  • ca. 4 spsk græsk yoghurt eller skyr
  • 1 tsk citronsaft
  • 2-4 dråber pebermyntedråber (prøv dig frem - der kan være stor forskel på koncentrationen)
  • foretrukkent sødemiddel efter smag (jeg brugte nok, hvad der svarer til 1,5 spsk almindeligt sukker)
  • 1-2 tern mørk chokolade (jeg brugte en Guldbarre med pebermyntecreme-fyld), hakket
Kom avocadoen i et lille blender glas og purér helt glat med citronsaften. Rør yoghurt/skyr i og smag til med dit foretrukne sødemiddel og pebermyntedråber. Kom i et fint glas og top med hakket  chokolade. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar