lørdag den 14. november 2015

Low carb pære-bananmuffins

Det er sjovt, der er altså et eller andet vildt nostalgisk ved pære -bananyoghurt, som jeg har opdaget ikke kun er en mærkelig 'guilty pleasure' hos mig selv, men hos mange voksne! ;-) Nå, men forleden lå jeg altså inde med både overmodne pærer og bananer, og da jeg faktisk ikke bryder mig om at spise dem i den tilstand, tænkte jeg, at de lige så godt kunne ryge i en kage. Det her blev så resultatet: helt uden mel, fedtstof og sødemiddel af nogen art. Frugten er rigeligt sød i sig selv! Velbekomme :-)




Low carb pære-bananmuffins (10 små):
  • 2 store overmodne bananer (ca. 250 g)
  • 1,5 spsk citronsaft
  • 120 ml æggehvide (svarende til 4 æggehvider, eller evt. 3 store æg)
  • 40 g kokosfibre
  • 1 spsk fiberhusk
  • 2 tsk bagepulver
  • et nip salt
  • 1,5 tsk kardemomme
  • 1 spsk kanel
  • 2 små modne pærer i små tern
Mos bananerne med en gaffel eller purér dem med en stavblender. Rør citronsaft og æggehvide i. Bland bagepulveret i kokosfibrene og rør det i bananmassen lidt ad gangen. Tilsæt salt og krydderier og vend pæreternene i. Fordel dejen i 10 små muffinforme (jeg har sådan en silikonemåtte med plads til 12) og bag dem ca. 30 minutter ved 200 grader. Opbevares på køl.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar