søndag den 26. februar 2012

Sprød og sød broccolisalat

Da det tidligere på dagen gik op for mig, at jeg havde lige vel meget broccoli liggende i grøntsagsskuffen, besluttede jeg mig for at lave en dejlig sprød salat til aften!

Tre ting, som ofte finder sammen, når vi laver salat her i lejligheden er broccoli, æble og gulerødder.
For at give lidt ekstra smag tilføjede jeg en håndfuld tørrede tranebær,men man vil sagtens kunne bruge fx rosiner eller abrikoser i stedet.


Ja, allerede her ser det jo godt ud!

Og efter en tur på skærebrættet: 



Som du kan se, kan jeg godt lide, at der er noget struktur at gumle på i sådan en salat, men man kan selvfølgelig også skære sin salat i mindre stykker, hvis man foretrækker det.

I saftighedens tjeneste rørte jeg desuden en dressing af yoghurt, honning, sennep og lidt salt. Efter at have smagt på den syntes jeg dog den manglede lidt syre, så jeg tilsatte en smule brombæreddike (citronsaft vil fungere fint.)




Dressingen blev vendt i salaten...




Lidt ristede nødder ville sikkert også have gjort lykke, men jeg er løbet tør for mandler. (Æv!)

Nå, men salaten gjorde nu lykke alligevel! :)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar