søndag den 25. august 2013

Petit Paris dessert

Min kæreste er allerede draget til Paris og lige om lidt er det min tur til at følge efter! Den sidste aften inden han rejste, fik vi et glas rødvin og denne lille delikate dessert med bær, cremefraiche og sprøde mandler og græskarkerner med karamel. Velbekomme! ;)



Petit Paris dessert (3 personer):

  • 1 pose frosne jordbær eller blandede bær ( ca. 400 g)
  • 2-3 spsk sukker
  • 3 spsk cremefraiche
  • 1 håndfuld mandler
  • 1 håndfuld græskarkerner
  • 1 spsk karamelsauce (alternativt kan du bruge honning)
Kom bær og sukker i en gryde og giv det et opkog. Smag til om der skal mere sukker i. Lad kompotten køle af inden servering. Hak imens mandlerne groft og kom dem på en varm pande sammen med græskarkerner. Rist et par minutter, tag panden af varmen og smelt karamelsaucen i blandingen. Vend godt rundt og fordel knasen i et enkelt lag på et stykker bage/madpakkepapir og lad det køle helt af. Fordel bærkompotten i tre glas, kom en skefuld cremefraiche på hver og rør den smule ned i toppen af kompotten. Top med karamelknas og server straks!




3 kommentarer:

  1. Åh paris - en by som jeg desværre endnu har til gode at opleve. Ha en dejlig tur :-)

    kh Maria

    SvarSlet
  2. Åh, gid det var mig - det er den by, jeg allerhelst vil besøge!
    Og hvor ser desserten god ud - nem og ligetil!

    - Anne

    SvarSlet
  3. Bare det var mig, der skulle til Paris. Jeg har boet der en periode, og der er ikke noget sted, jeg slapper bedre af. Eller spiser bedre.

    SvarSlet