mandag den 1. december 2014

Hokkaidosuppe med appelsinskal og gedeostecreme

Sådan en hokkaidosuppe er noget af det nemmeste i verden, og der findes et utal af opskrifter på nettet. Selv har jeg tidligere lavet hokkaidosuppe med æble, med blomkål, med tahin etc. Denne gang ville jeg prøve noget nyt og tilsatte en sund dosis revet appelsinskal! Jeg har tidligere delt min begejstring for denne ingrediens, der har en særlig evne til at pifte enhver, salt som sød, ret op, og jeg synes den gav noget virkelig godt til suppen. Velbekomme! :)


Hokkaidosuppe med appelsinskal og gedeostecreme (3-4 personer):
  • 1 liter vand
  • 1,5 bouillonterning
  • 1 stort hokkaidogræskar
  • 3 fed hvidløg
  • saft og skal af en økoappelsin
  • 2 spsk æblecidereddike
  • 0,5 spsk agavesirup eller honning
  • 0,75 dl piskefløde
  • Ostecreme: 1,5 dl yoghurt/skyr og 60 g gedeflødeost (fx den fra President)
Flæk græskarret og skrab kernerne ud. Skær det i grove stykker og kog dem møre i vand med bouillon og fintrevet hvidløg. Purér med en stavblender og rør appelsinskal og -saft, eddike, agavesirup/honning og fløde i og varm igennem.
Rør yoghurt og gedeost til en creme og server den med suppen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar