fredag den 12. juni 2015

Nemme tundeller med gulerod og karry

Ja, nu har de fleste selvfølgelig snart sommerferie, men derfor kan det jo være fint nok at kigge efter inspiration til madpakken alligevel - eller måske til en studentergildet! ;-) Disse nemme tundeller er klar i en håndevending og kan fx også serveres som del af et tapasbord eller en sommerbuffet. Velbekomme! :-)



Nemme tundeller med gulerod og karry (giver 6 stk.):
  • 1 dåse tun
  • 1 stor gulerod
  • 1 stort æg
  • 2 små fed hvidløg
  • 2 tsk karry
  • 1 tsk paprika
  • 1 tsk ingefær
  • 0,5 tsk salt
  • 1 spsk kokosfibre
Riv guleroden og hvidløgsfedene fint og rør begge dele sammen med tun, æg og krydderier. Tilsæt kokosfibrene og bland godt. Form 'farsen' til ca. 6 frikadeller og steg dem ved jævn varme i lidt olie 2-3 minutter på hver side. Server med en frisk salat og evt. en yoghurtdressing.







2 kommentarer:

  1. Det ser lækkert og nemt ud! Det må jeg hellere prøve! Er det bedst med tun i vand - eller kan man også brug tun i olie? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Det var det også ;-)
      Jeg mener, at jeg brugte tun i vand, da jeg lavede dem her, men jeg er ret overbevist om, at det er underordnet, om man bruger det ene eller det andet. ;-)

      Slet