lørdag den 11. juli 2015

Paleo gulerodswrap med avocado, hytteost og nektarin

Da jeg for nylig faldt over denne opskrift på bloggen Min paleo verden (i øvrigt en virkelig flot og lækker blog!) var jeg straks solgt: sunde grøntsagswraps i alskens skønne farver - hvad mere kan man ønske sig? Jeg forsøgte mig med en gulerodsversion og fyldte den med et forfriskende fyld af avocado, hytteost, nektarin og tomat. Velbekomme! :-)


Paleo gulerodswrap med avocado, hytteost og nektarin (1 person):
Wrap-opskrift tyvstjålet fra Min paleo verden
  • 160 g gulerod
  • 1 æg
  • 0,5 dl vand
  • 0,5 tsk salt
  • 1 spsk husk
  • 1 lille avocado
  • citronsaft
  • 1 nektarin eller fersken
  • 1 tomat
  • 3 spsk hytteost
  • salt og peber
Skræl guleroden og skær den i mindre stykker. Kom dem i minihakkeren og hak dem helt fint. Tilsæt æg, vand og salt og mix igen. Tilsæt husk og mix en sidste gang, inden du spreder massen tyndt ud på en bageplade med bagepapir til en stor wrap. Bag den 20-25 minutter ved 200 grader og træk den forsigtigt af bagepapiret, når den er kølet nok af til, at du kan håndtere den med fingrene.
Skær imens avocadoen i skiver og dryp med citronsaft og krydr med salt og peber. Skær tomat og nektarin i både. Fordel avocado, hytteost, tomat og nektarin i wrappen og server straks!









Ingen kommentarer:

Send en kommentar