søndag den 1. februar 2015

Lækre low carb æble-kanelmuffins

Disse muffins er virkelig saftige og smagfulde med en god balance mellem det syrlige, søde og krydrede. Næsten som en gammeldags æblekage! Og nå ja, så er de samtidig temmelig sunde! Sådan en muffin indeholder kun 62 kcal, hvilket svarer til at spise et æble, så de er perfekte som sund snack på farten eller som del af din morgenmad. :) Velbekomme!



Lækre low carb æble-kanelmuffins (6 stk.):
  • 350 g usødet æblemos (jeg koger min egen med en kanelstang, lidt vanillepulver og kardemomme), gerne med klumper
  • 4 bægre eller 165 g æggehvider (alternativt kan du nok bruge 4 æg)
  • 1,5 spsk kanel
  • 2 tsk ingefær
  • 1 tsk kardemomme
  • 1/4 tsk salt
  • 2 tsk bagepulver
  • 3 spsk husk
  • 50 g kokosfibre 
  • sødemiddel efter smag, jeg brugte ca. 1,5-2 tsk flydende Perfect Sød
Bland æblemos og æggehvider og pisk krydderier, salt og bagepulver i. Rør husk i og herefter kokosfibre og smag til med sødemiddel. 
Fordel dejen i 6 muffinforme (jeg har nogle i silikone fra IKEA) og bag dem ca. 30 minutter ved 200 grader - men hold øje; ovne er forskellige så hvis du, i modsætning til mig, har en god ovn, kan det godt være de skal have lidt kortere tid. 
Vend dem ud af formene og lad dem køle af på en rist.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar