søndag den 27. september 2015

Peanutbutter-cookies med mørk chokolade

Jeg skal flytte hen i et nyt værelse om nogle dage, og i den anledning forsøger jeg lige at få tømt lidt ud i køkkenskabet. Det blev blandt andet til disse nemme peanutbutter-cookies med mørk chokolade, som jeg tog med på praktikpladsen. Jeg var en populær praktikant den dag, kan jeg vist godt afsløre. ;-) Velbekomme!



Peanutbutter-cookies med mørk chokolade (ca. 30 små cookies):

  • 260 g peanutbutter
  • 3 mellemstore æg
  • 3 dl rørsukker
  • 1 tsk salt
  • 4 dl grovvalsede havregryn
  • 130 g mørk chokolade, grofthakket eller i 'knapper' som f.eks. dem fra Odense
Kom peanutbutter, salt, æg og rørsukker i en skål og pisk til det er godt blandet. Kom havregryn og chokolade i og pisk igen til det lige akkurat er blandet. Du får en tyk klistret dej, som rulles i kugler af ca. 3-4 cm i diameter og lægges på en bageplade med bagepapir med godt afstand imellem. Jeg kunne have 20 på en plade. Bag dem 8-10 minutter ved 200 grader og mas dem let flade med en gaffel, eller lad dem være som de er. Lad dem køle af 5 minutter og kom dem så over på en rist for at køle helt af, inden de pakkes i en kagedåse.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar