tirsdag den 8. marts 2016

Blog-nyt!

Kære læsere

Jeg fik forleden besked om, at Madlaboratoriet er blevet nomineret til Årets 25 Bedste Dessertblogs 2016 af Dagligvarernettet! Det er jeg naturligvis meget beæret over, og jeg må virkelig sige, at jeg er kommet i fornemt selskab her sammen med en masse bloggere, som jeg selv følger og beundrer!


25 bedste dessertbloggere 2016


Det gjorde mig også lidt nysgerrig, for hvad er det nu egentlig lige, jeg har fået tryllet frem af desserter det sidste års tid?
Jeg tog derfor et kig i arkivet til glædeligt gensyn med en masse lækkerier!

Cheesecakes var en af de store vindere, fx denne ricottacheesecake med æble-ingefærbund og hindbærswirl:










En anden dessertgenre, jeg har kastet mig over i årets løb var muffins og cupcakes. Fx disse fine citron-cupcakes med birkes:



Og lidt barndomsnostalgi i form af pærebanan-muffins:


Og disse choko-bananmuffins



Og så har der selvfølgelig også været nogle festlige lejligheder at fejre i årets løb. Fx min kærestes fødselsdag, hvor jeg lavede denne sunde bananbrownie-kage med choko-mintganache:




Og denne sommerkage med friske bær og vanillecreme på en raw paranøddebund, der blev lavet, da jeg fik besked om, at jeg havde fået praktikplads på mit drømmested:



Sommetider har jeg også bare lyst til at forkæle kollegaerne eller de søde folk fra koret med lidt sødt. Fx disse farligt gode peanutbutter-cookies med mørk chokolade:





Og denne svampede krydrede æblekage, der er uden gluten og mælk:



Ja, det er da blevet til lidt af hvert! ;-) Tag selv et kig i arkivet og se, om der er noget, der kunne friste. 

- Anne








Ingen kommentarer:

Send en kommentar